Sunday 1 June 2014

dag 301 - Kralen en nog eens kralen - 30 mei 2014

Margreet is terug naar Nederland, maar ShangaStudent-business gaat gewoon door. Met Isa en Lone halen we onze bestelling op, elke keer weer een verrassing om alle designs van de bestellingen te zien...

Daarna gaan we door naar Sammy. Sammy maakt de hondenhalsbanden en soms maakt hij er ook een potje van. Hij houdt zich niet aan zijn afspraken, ook niet als ik aan hem zelf vraag wanneer het af is.

Deze week waren de oranje kralen op in Nairobi. Hij kon ze nergens kopen, alleen in grootverpakking. Dat heb ik hem uiteindelijk voorgeschoten. En ik heb de inkoopprijzen verhoogd en hem gezegd kleine voorraden aan te leggen van de kleuren die ik veel bestel. Dat gaat hij doen, zegt hij. Maar voorraden aanleggen voor de dag van morgen is niet erg Afrikaans. Ik ben benieuwd...

Ondertussen hebben we wel prijslijsten gemaakt en kleurenkaarten. Het wordt steeds professioneler..





No comments:

Post a Comment