Sunday 1 December 2013

dag 109 - Bijgeloof - 20 november 2013

Wesley is wel aan de beterende hand maar nog steeds niet helemaal in orde. Nu heeft hij grote aften in zijn mond. Ze doen pijn en hij wil niet eten. En hij wil ook niet in zijn mond laten kijken.

Everlynn maakt zich meer zorgen dan ze in eerste instantie laat blijken. Ze polst voorzichtig wat ik ervan vindt. Dan komt het hoge woord eruit. Ze vertelt dat er in haar wereld mensen zijn die je kwaad kunnen wensen. En dat ze je ziek kunnen maken. En ze is bang dat er iemand boos op haar is, en dat op Wesley zwarte toverkunst wordt toegepast, zodat hij daarom steeds ziek wordt.

Ik verzeker haar dat dat niet kan. Dat ik niet geloof dat je iemand kwaad kan doen door slecht te denken over iemand, of hem ziektes toe te wensen. Ik zie aan haar dat het geen indruk maak. Dan moet ik denken aan Harry Potter, die werd beschermd tegen het duister door de liefde van zijn moeder. En ik zeg haar dat zij Wesley beschermd door hem zoveel liefde te geven. Dat niemand daar doorheen kan breken. En dat helpt wel!

Lang leve Harry Potter!


1 comment:

  1. Dorte en nog waar ook, daar geloof ik in. Oprecht, wat ben je toch lief

    ReplyDelete