Wednesday 23 April 2014

dag 258 - Bungoma - 17 april 2014

We worden hartelijk welkom geheten door de oprichter van One Acre Fund, Andrew Youn. Hij is in 2006 met 7000 dollar begonnen en nu al doen 80.000 boeren mee met zijn programma. Hij helpt de boeren, meestal boerinnen, hun kleine stukje land (one acre) optimaal te verbouwen en daarmee de opbrengst te vergroten.

Een prachtig project en zeer de moeite waard om op zijn site, ook in het Nederlands, te kijken. www.oneacrefund.nl



Hoe bijzonder ik het ook vond dit project te bezoeken, mijn hoogtepunt was toch het bezoek aan George, onze dagwacht. Hij haalt me op ergens op een marktplein. Hij heeft speciaal voor mij zijn Holland shirt aan getrokken. Het hele gezin is net verhuisd, en George heeft zelf zijn huis gebouwd. Op zijn eigen stukje grond, one acre. Het is nog helemaal kaal. Onze koe staat er ook, en 6 van zijn 7 kinderen zijn thuis. Ze zijn er stil van, een mzungu in hun huis! Maar ontroerend om te zien hoe relaxed hij hier is, en hoe blij zijn vrouw is om hem thuis te hebben. Ik was er ook stil van.










No comments:

Post a Comment