Tuesday 7 January 2014

dag 137 - Kazungu - 18 december 2013

Kazungu is onze nightwatch. Hij komt uit Mombasa, of eigenlijk uit de village vlakbij Mombasa. Laatst moest hij terug omdat het dak van zijn hutje in Mombasa was ingestort. Het dak wordt gemaakt van Makuti bladeren (van de palmboom) en eens in de 5 jaar moet dit worden vervangen. Om me te bedanken dat hij zo lang weg mocht, nam hij cadeautjes mee. Soeplepels! Niet zomaar soeplepels, zelfgemaakt van cocosnoten.

Nu wil hij een business beginnen, een winkeltje en een koffiebarretje in een. Om hem te steunen bestel ik dus een hele stapel soeplepels. Hij versiert ze zelfs deze keer. Prijs per stuk, 25 cent. En dan ben ik het die moet vertellen dat hij er best meer voor mag vragen.

Maar hij is al zo trots dat zijn lepels naar Nederland gaan, en dat ik dan vertel dat ze gemaakt zijn door Kazungu!



1 comment:

  1. Super leuk! Kan ik alvast bestellen voor als we komen?! Leuke cadeautjes om mee te nemen voor op mn werk!

    ReplyDelete