Wednesday 22 January 2014

dag 166 - Kapper - 16 januari 2014

Vandaag gaat het er dan echt van komen. Ik mag mee naar de school van Everlynn. Als proefkonijn. Ze belooft dat het echt goed gaat komen...

Ik heb me niet geheel onterecht afgevraagd of ze wel iets weten over mzungu-haar. Ik moet eerst zelf mijn verf kopen in een downtown-zwarte-kapperswinkel. Ergens helemaal achterin vind ik iets wat lijkt op verf wat in mijn haar kan.

Everlynn maakt zich klaar en is dus even weg. Iedereen staart me aan. Een van de meiden heeft de moed te vragen of ik al wordt geholpen. Ik leg uit dat ik met Everlynn ben. Ze kan het bijna niet geloven. Ohhh, you mean that chick with the dreadlocks!

Het resultaat is veel te donker, maar dat lag aan de verf, niet aan de inspanning van Everlynn en haar supervisor. Zij hebben zeker een half uur de beschrijving van de haarverf bestudeerd. Ook hebben ze met eindeloos geduld met een halve kwast de verf in mijn haar gesmeerd. En mijn haar gewassen met bekertjes water, de kraan doet het niet.

Ik had het niet willen missen! Ik heb gezien hoe serieus en hoe gemotiveerd Everlynn probeert te leren wat er te leren valt. Daar heb ik te donker en te ongelijkmatig geverfd haar best voor over...


No comments:

Post a Comment