Friday 17 January 2014

dag 160 - Mount Kenya - 10 januari 2014

Onno en ik hebben helemaal zin in een kleine escape. Het slaat natuurlijk helemaal nergens op na zoveel vakantie, en toch, we doen het gewoon.

We rijden een prachtige tocht van ruim 3 uur naar een safari-lodge aan de voet van Mount Kenya. Een prachtige rustieke plek, en ondanks het prachtige weer ontkom je er niet aan een wintersportgevoel. Door de ijle lucht misschien, de frisse kou als de zon weg is, en de donkere kamers vol hout en jachttrofeeën uit vroegere tijden toen jagen nog in was. Oude foto's met trotse jagers rondom geschoten wild, die ons nu met afschuw vervullen.

In onze kamer een knapperig houtvuur en een warme kruik in bed! Dit is zooooo lekker....



2 comments:

  1. Out of Afrika... ik ben hem aan het lezen als voorbereiding op de reis, in het Engels! Ditte en ik vragen ons regelmatig af wat een woord nu weer betekent, zij gaat naar Londen naar het Harry Potter museum en is ook begonnen met dit in het Engels te lezen

    ReplyDelete
    Replies
    1. spannend voor Ditte! Harry Potter in t engels is helemaal moeilijk lijkt me, maar leuk dat jullie out of africa lezen, ik heb net de film weer gezien!

      Delete