Thursday 7 November 2013

dag 91 - Ambassade - 02 november 2013

We zijn uitgenodigd bij de Nederlandse Ambassade voor een borrel. Alle Nederlanders in Nairobi zijn uitgenodigd. Vanwege Westgate. Een soort goedmakertje. Of ter geruststelling. Ik weet het eigenlijk niet precies. Het is helemaal raar om ineens tussen alleen maar Nederlanders te staan, en gewoon met iedereen Nederlands te praten. Maar eigenlijk best leuk. Het is bij de Ambassadeur thuis. Wij denken dat we al in een kasteel wonen, maar dit is nog wel een paar maatjes groter. De hele Nederlandse community past met gemak in de tuin.

Er wordt bijna niet over Westgate gesproken. Wel over alle strubbelingen die het aanpassen aan een nieuw land met zich zich meebrengen. De ouders met pubers delen vooral hun zorgen over het uitgaan hier. Tips worden uitgewisseld. Over leuke restaurants, waar je goed kan uitgaan. Wat er allemaal te doen is in Nairobi.

Om heel eerlijk te zijn geloof ik het allemaal wel. Kennelijk ben ik nog teveel in een soort overlevingsstand. Druk met m'n cultuurshock. Als ik aan weekend denk, denk ik aan minimaal een uur met een boek op het terras zitten. Dat is mijn uitdaging van dit moment.


No comments:

Post a Comment