Tuesday 17 September 2013

dag 38 - Bloemen voor in de tuin - 10 september 2013

Van onze tuinman koop ik alle potten die hij heeft en dan gaan we naar een Keniaans "tuincentrum". Die zijn er in overvloed, langs de kant van de weg kun je overal plantjes kopen. Hier om de hoek zit een hele aardige tuinvrouw met redelijke prijzen. Ik wijs aan, en Stanley zoekt de beste plantjes voor me uit, de mevrouw verzamelt alles en zet tientallen uitverkoren stekjes en bloemen bij elkaar. Dan volgt een langdurige onderhandeling over de prijs. Ondertussen maak ik foto's van haar dochter met haar baby. Ze straalt als ik zeg dat haar haar dezelfde kleur heeft als de planten achter haar. Ze straalt nog meer als ik haar een foto beloof. Voor nog geen 15 euro laden we de auto vol, en rijden we in de avondzon naar huis.




No comments:

Post a Comment