Sunday 29 September 2013

dag 53 - The end - 25 september 2013

De gijzeling is ten einde. Eerst is er opluchting, godzijdank. Dan ontstaan er vele vragen, zoemen er diverse nieuwe bedreigingen rond, lijkt het erop dat de overheid ervan af wist dat dit zou gaan gebeuren, blijkt dat op diverse ambassades al jaren wordt gewaarschuwd voor een aanval op een shoppingmall. Als ik me s' morgens meld op de school van Sieb, zijn de verhalen die ik hoor bijzonder negatief. Moeders die beweren nooooooit op zaterdag te gaan winkelen, die roepen dat je gek bent als je in het Art café koffie gaat drinken want dat is de gevaarlijkste plek van heel Nairobi. Ook de hipste, maar dat telt natuurlijk niet. Hoeveel drugs er is, en dus hoe gevaarlijk, hoe vervelend de politie is, hoe corrupt iedereen hier is, hoe iedereen altijd iets van je wil. Met een steen in mijn maag ga ik weer naar huis, welkom in de Expat-wereld! Daar weten ze precies hoe het zit....

Schoolkinderen op weg naar huis

No comments:

Post a Comment