Tuesday 17 September 2013

dag 37 - Karura Forest - 09 september 2013

Onno gaat op reis en ik ben voor het eerst alleen met de kinderen in Kenia. Alles loopt op rolletjes, Isa en Sieb zijn naar school, de was wordt gedaan, en ik besluit te gaan wandelen met de driver Saimon en Jumbo. Middenin Nairobi ligt een groot park waar, naar horen zeggen, je veilig kunt wandelen en joggen. De security ter plaatse verzekert mij een veilige wandeling. Toegang betaald, kaart gekocht en daar gaan we op weg naar een waterval. Na ongeveer 2 km begint Saimon, nu gelegenheidsguard, zenuwachtig om zich heen te kijken. Ik vertrouw het niet, zegt hij, we zijn veel te ver into the woods, en hij weigert nog een stap verder te zetten. We zijn bijna bij de watervallen, eigenlijk wil ik nu niet opgeven. Ik kijk om me heen en kan geen gevaar bespeuren. Maar ik wil ook niet eigenwijs zijn op onbekend grondgebied.

Ik draal nog wat maar besluit naar hem te luisteren en we keren om. Groot is mijn verbazing als precies op dat moment een hoogblonde vrouw, in joggingoutfit inclusief koptelefoon ons stoïcijns voorbij sjokt .. richting de watervallen ....

Mijn gelegenheidsguard blijft bij zijn standpunt, we gaan terug.




No comments:

Post a Comment