Tuesday 17 September 2013

dag 40 - Weer thuis - 12 september 2013

Vandaag vliegt Onno weer terug naar -zijn nieuwe thuis - Kenia. Ik ben benieuwd, hij is 1 nacht in Haarlem, in ons huis geweest. Een raar idee. Om de stand van zaken op te nemen, de laatste dingen op te ruimen en niet onbelangrijk voor mij, om mijn computer op te halen. Samen met driver Saimon gaan we hem ophalen. Het vliegveld ligt aan de andere kant van de stad, en we hebben last van traffictime, dus rijden we buitenom. Jammer voor mij dat het dan al pikdonker is, aan straatverlichting doen ze hier niet. Ik zie niets, behalve schaars verlichte tentjes, winkeltjes en straatjes. Overdag vast weer fotogeniek.

Op het deels afgebrande vliegveld staat een brandweerauto klaar. Toch een geruststellend gezicht. Dat de brand zo uit de hand is gelopen lag niet aan het aantal brandweerauto's, er waren er vier. Maar Kenia is Kenia. Ten tijde van de brand waren de brandweermannen net even downtown. Het duurde even voor ze konden uitrukken. Auto 1 startte niet, auto 2 is naar de verkeerde plek gereden, en auto 3 en 4 zijn wel aangekomen, maar hadden niet genoeg waterdruk om te kunnen blussen.

Saimon en ik wachten geduldig. Het duurt lang maar er is genoeg te zien. Mensen druppelen Kenia binnen. Zelfverzekerde zakenmannen en vrouwen, onzekere toeristen, en giechelende rugzakmeisjes.
Als dan blijkt dat we bij de verkeerde gate staan, voel ik me een echte Keniaanse.... zo doe je dat!




No comments:

Post a Comment